Beszámoló az NTP-SZKOLL-15-0029 pályázat támogatásával

A) Két szakmai kurzus

Az NTP-SZKOLL-15-0029 sz. pályázat kötelező programeleme volt két a szakkollégium alaptevékenységéhez szorosan nem kapcsolódó kurzus vállalása. A tanév folyamán természetfilozófiai kurzust tartott Paksi Dániel, a második szemeszterben pedig Somogyi Krisztina által tartott vizuális kommunikáció kurzuson vehettek részt hallgatóink. A részletek ezen az oldalon találhatók

B) Nyelvórák

Idén angol nyelvi kurzus indult két szinten.

C) Konferenciarészvétel

„Idén hallgatóként részt vettem a Magyar NMR Munkabizottság éves ülésén, mely 2016. Május 20-21. Között került megrendezésre Debrecenben, az MTA Debreceni Területi Bizottságának (DAB) székházában.
A péntek déli ebéd után tartott megnyitó beszédet Szántay Csaba. A pénteki napon főként idegen nyelvű előadások hangzottak el. Az előadók Svédországból, Belgiumból, Németországból, Horvátországból, Japánból és természetesen Magyarországról érkeztek. A szponzor cégek előadói inkább technikai jellegű és promóciós célú előadásai mellett nagyon változatos témákról hallhattam. Megtudtam, hogy akár otthon is lehet mérőfejet barkácsolni, mely tulajdonképpen a műszer lelke. Rengeteg előadás volt biológiai relevanciájú. A peptidoglikán-bázisűimmunstimulátorok vizsgálatát NMR mellett molekuladinamikai szimulációkkal is segítették. Azt is megtudtam, hogy az egyébként nehezen vizsgálható sejtmembrán glikoziltranszferáz enzimeinek vizsgálatát lipidek megfelelő módon történő alkalmazásával egyszerűsíteni lehet.
Az este folyamán meglátogattuk a Tuba-tanyát, ahol egy tradicionális programokon vehettünk részt a vacsora közben.
Szombaton folytatódtak az előadások, magyar nyelven. Nagyon érdekesnek találtam Szigetvári Áron előadását, aki egy egyszerű matematikai modellt kidolgozva bizonyos mérések időigényét jelentősen tudta csökkenteni.
Az ebédet követően egy vetélkedő következett, ahol csapatokban kellett megválaszolni gondolkodtató szakmai kérdéseket.
A konferencia zárása a délután derekán zajlott le, a búcsúzás után mindenki hazaindult.”

D) Levelezős verseny

A versenyre előzetesen 24 db háromfős csapat jelezte részvételi szándékát, majd ebből 20 csapat küldte be megoldásait az első fordulóba. A versenybizottság döntése alapján a legjobb 12 csapat jutott tovább a második fordulóba, amelynek megoldására a tanulóknak 2 hónapjuk volt. A behívott csapatokból 9 küldött erre megoldást. Az összesített eredmények alapján a levelezős fordulókban legeredményesebb 5 csapat meghívást kapott a döntő fordulóba, amelyre július első hetében kerül majd sor a Bolyai Kollégiumban, ami után a diákok meghívást kapnak egy jutalom kirándulásra. Képek a döntő fordulóról

E) Kirándulás

Az idei tavaszi kirándulást április 23-án és 24-én tartottuk a Mecsekben. Busszal indultunk Budapestről. Kirándulásunk első állomása Hosszúhetény volt, a település környékét jártuk be, miközben majomkosbort és bazsarózsát kerestünk, ugyanis ezek jellemző képviselői a mecseki tavasznak. A rövid túra befejeztével busszal haladtunk tovább, mintegy 15 km-t, és a Melegmányi-völgyben tartottunk egy hosszabb túrát. A túra során egy Árpád-kori templomot, majd a mésztufa lépcsőket csodáltuk meg, illetve megállapítottuk, hogy elképesztően sok medvehagymát lehet találni ebben a völgyben. A túra befejeztével elfoglaltuk szállásunkat az orfűi Mecsek Házában, és bográcsozással, beszélgetéssel zártuk a napot. Vasárnap reggel kezdődött a barlangászás, amit maga a Mecsek Háza tett lehetővé számunkra. Két turnusban mentünk le a barlangba, ahol olyan szűkek voltak a járatok, hogy többnyire csak kúszva-mászva tudtunk előrehaladni. A barlangászás után az időjárás már nem tett lehetővé további túrázást, ezért kora délután haza indultunk Budapestre. A kirándulással kapcsolatban nagyon jók voltak a visszajelzések. Mindenki jól érezte magát, és nagyon elégedettek voltunk a szállással is. Képek a túráról

F) Színházlátogatás

Tavasszal öt színházi előadást tekinthettek meg a kollégisták. Az Erkel Színházban a Bűvös vadász, a Vígszínházban a Földrengés Londonban, a Radnóti Színházban a Karamazov testvérek, a Nemzeti Színházban a Don Quijote és a Thália Színházban A hőstenor című darabokra vett jegyeket a Kollégium, amelyeket maradék nélkül fel is használtak a hallgatók. Néhány hallgató több előadást is megtekintett. A színházi esték kiváló kulturális és közösségi programok voltak a Kollégium életében.